Satsa på kreativ marknadsföring!

Satsa på kreativ marknadsföring!

Satsa på kreativ marknadsföring!

På förstasidan av våra offerter står det “varje projekt är unikt, varje projekt förtjänar en unik lösning”. Och om nu en bild säger mer än tusen ord, då finns det lika många visuella lösningar på ett problem som det finns sandkorn i Sahara. Men det vi egentligen vill åt med ordlekandet här är följande:

Våga satsa på kreativ marknadsföring!

Låter bra. Men, vad betyder det, egentligen? I det stora hela handlar det om att se det alla ser, och att lyckas tänka kring just detta, på ett sätt som ingen annan tänkt förut. Lättare sagt än gjort i många lägen. Från företagarens sida (våra kunder), krävs det inkluderande, raka rör och mod. Genom att använda sig av styrkan i sitt team, låta alla komma till tals och våga trampa upp en ny stig är man redan på god väg. Kunskaperna inom branschen växer hos era anställda med åren, men det finns en risk att motivationen gör det motsatta. När man låter alla komma till tals och slänger in möjligheten till kreativitet i mixen skapas grogrunden för nya banbrytande idéer. Det är här gnistan kan tändas. Och en gnista blir lätt en lägereld att samlas kring.

Vi befinner oss just nu i en tid av stora förändringar både tekniskt och samhällsmässigt, och som företagare har man många möjligheter att utnyttja detta för att få större genomslagskraft, och göra sin röst hörd. Men det krävs att det görs helhjärtat, ärligt och på ett personligt sätt.

Hur vore det att inkludera era kunder, leverantörer, eller varför inte samarbetspartners i marknadsföringen?

Att ni kan tala gott om er själva är vi stensäkra på, men när någon utanför er organisation gör det samma, då vässar vi alla öronen lite extra. Vare sig det är en normbrytande reklamfilm, printad annonskampanj eller vansinnig gerillamarknadsföring ni är ute efter lyssnar vi mer än gärna. Är det dessutom en kreativ infallsvinkel ni eftersöker, kan ni lita på att det glimmar till lite extra i ögonen på oss.

Alla hjärtan går inte att vinna och någon kommer alltid att gnälla i ett kommentarsfält. Kreativ marknadsföring leder nästan alltid till någon form av kritik, men så länge vi spelar sjysst och är på rätt sida om etiken är vi övertygade om att fördelarna överskuggar nackdelarna. 

Kreativ marknadsföring har nämligen enligt forskning förmågan att:

  • Hålla längre och fastna lättare hos tittaren
  • Ge ringar på vattnet vilket ökar er följarskara
  • Sticka ut genom det mediala bruset
  • Väcka både eftertanke och känslor hos tittaren
  • Skapa positiva känslor kring ert varumärke

Det kanske är läge att börja fundera kring ert nästa drag? Vill ni bolla idéer är vi bara ett mail eller telefonsamtal bort.