På tal om torrt! Inget smäller väl så högt där som en klassisk undersökning? Håll till godo.
Om detta stämmer, är humor i kundinteraktioner med andra ord allt annat än ett skämt.
Samma studie visade att medan företag inser vikten av användandet av humor, är de också rädda för att använda den. Runt 89% av företagen trodde att de kunde få sina kunder att le eller skratta. Men 95% är rädda för att använda humor när de interagerar med kunder. Något som främst beror på att det är svårt att få till humor på rätt sätt.
Varje bransch har sina egna nivåer för vad som räknas som humor, ibland behöver man inte överdriva för att få effekt och sticka ut. I våra initiala möten med kunder brukar vi sondera terrängen tillsammans. Det är i förplaneringen vi gör avvägningar på plus- och minuskontot.
Om ni vill få ert varumärke att skilja sig från mängden, utan att hoppa med huvudet före i grunda änden av poolen, skicka upp en röksignal åt vårt håll så hoppar vi tillsammans.
Vi delar gärna med oss av tidigare lyckade produktioner, och kan samtidigt erbjuda Gåsebäcks bästa kopp espresso (eller cappuccino).